Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piterr Kat. C
|
Wysłany:
Sob 12:10, 01 Lis 2008 |
|
|
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia
|
Jak już większość osób wie dnia 29 września stałem sie szczęśliwym posiadaczem auta które stało sie ikoną polskiej motoryzacji, a na rajdowych trasach do dziś budzi w kibicach podziw i zachwyt . Oczywiście mowa o Fiacie 126p. Kryterium przy wyborze maluszka była zdrowa blach, miałem to szczęście, że udało sie takiego znaleźć za pierwszym podejściem. Jest to rocznik '89 posiadał hak i zderzaki plastikowe ... Z zewnątrz nie wygląda najlepiej, lakier do poprawek i z tylu jak sie okazało jest lekkie zagięcie lewego mocowania zderzaka. Na szczęście wszystko rekompensuje idealna blacha w środku, jak właściciel ją określił: "jest w stanie miodowym"
Na samym początku wyglądał tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tutaj na zdjęciu widać lekkie załamanie na drzwiach... (w niczym nie przeszkadza ale nie wygląda ładnie)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Na samym początku bardzo interesował mnie stan nadkoli więc pierwsze co zrobiłem to wyrzuciłem zbędne w rajdówce plastikowe nadkola, jak sie okazało są idealne.
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnym krokiem było wywalenie ze środka wszystkich wykładzin foteli itp. rzeczy.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
W końcu nadeszło najgorsze ściąganie maty wygłuszającej (czy jak to się tam nazywa) na szczęście Muniek przyszedł z pomocą i udało się to zrobić w ciągu jednego dnia, i tu chciałem bardzo podziękować za pomoc
Ku naszej uciesze spad wygłuszeń ukazała się piękna zdrowiutka blacha bez dziur i rdzy. Nie powiem ze odetchnąłem z ulgą
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wczoraj w końcu ściągnąłem plastiki, hak i wziąłem się za dokładne czyszczenie środka, wygląda to mniej więcej tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj wspomniane wcześniej wgniecenie mocowania zderzaka:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu oczyszczony środek:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak widać jeszcze dużo pracy ale powoli do przodu
W tym tygodniu zamówiłem dystanse alu 20mm chromy i obrotek.
Plany na przyszłość to: dokończenie czyszczenia środka następnie komora silnika i bagażnik. Później przyjdzie kolej na podłogę od spodu (ale to już po obspawaniu budy). Zawieszenie będzie obniżone utwardzone (może bile na tył) . Szybki skręt no i będzie trzeba myśleć coś o sercu do tego pocisku
O wszystkim będę informował na bieżąco, ale z góry zastrzegam, że będzie ten projekt realizowany powoli ze względu na brak czasu (szkoła itp.)
Ostatnio zmieniony przez piterr dnia Pią 22:02, 12 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
Przemo Administrator
|
Wysłany:
Nie 9:21, 02 Lis 2008 |
|
|
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 835 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wieliczka
|
qrde mam jakis uraz do białych maluchów...
jak to ogladam to mam deja vu
Ostatnio zmieniony przez Przemo dnia Nie 20:21, 02 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
Aniol Moderator
|
Wysłany:
Nie 12:12, 02 Lis 2008 |
|
|
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 759 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
noo dokladnie .. ja tez mam deja vu hehe ale fajnie zaczyna wygladac
|
|
|
piterr Kat. C
|
Wysłany:
Sob 22:35, 15 Lis 2008 |
|
|
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia
|
W końcu doczekałem sie pierwszych części. Po kolei:
-motor gr.A
[link widoczny dla zalogowanych]
-bile na tył
[link widoczny dla zalogowanych]
-chromy
[link widoczny dla zalogowanych]
-obrotek LUMEL (nie mam foto)
Przygotowanie do zmiany silnika:
[link widoczny dla zalogowanych]
Od razu lepiej wygląda
[link widoczny dla zalogowanych]
Motorek zamontowany w ramach sprawdzenia możliwości, po drobnych problemach z elektryką udało się odpalić i posłuchać dźwięku dwóch garów na bredzie. Coś pięknego!! Według mnie jest mocny, kreci sie piekielnie, mam nadzieje że posłuży mi troszkę...
O parametrach:
- głowica -5mm
- wał rozrządu Kałuża 555
- wał polerowany
- głowica oczyszczona po obróbce kanałów
- ostanio sprawdzona szczelność i docierane zawory
- panewki nowe
- korby odchudzone i po polerce
- aluminiowe osłony popychaczy
- elektryczna pompa paliwa
- koło zamachowe stoczone i wyważone (niebawem będzie)
Tutaj możliwości silnika:
[link widoczny dla zalogowanych]
A z prac to dalsza część czyszczenia środka i powoli rozbieranie budy do gołej blachy, dzisiaj wyjęty motor i skrzynia. Maluch na boku i czyszczenie z syfu spod spodu, konserwacja wydaje sie być nienaruszona a to dobrze wróży na przyszłość
A tak wygląda od spodu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Oczyszczanie podłogi z syfu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dalej muszę walczyć z czyszczeniem budy pod spawanie i czekam na kolejne części, które mam nadzieje przyjdą w przyszłym tygodniu.
Ostatnio zmieniony przez piterr dnia Sob 22:39, 15 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
Matt Administrator
|
Wysłany:
Sob 22:51, 15 Lis 2008 |
|
|
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Piterr pracę idą pięknie Mam nadzieje, że dalej tak będzie po oglądnięciu tego filmiku jestem pod wrażeniem, ale z chęcią zobaczył bym jak to będzie wyglądać nie tylko w wyjeżdżaniu, ale i w jeżdżeniu :p ale na to przyjdzie czas twisted: Jak na razie powodzonka w dalszych pracach nad projektem
|
|
|
Aniol Moderator
|
Wysłany:
Nie 15:36, 16 Lis 2008 |
|
|
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 759 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
noo niezly ten silniczek mocna bestia
|
|
|
muniek Kat. B
|
Wysłany:
Sob 16:56, 06 Gru 2008 |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 162 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia
|
Jako że Piter ma kompa w naprawie newsa piszę ja
Dzisiejszy dzień urozmaiciliśmy sobie grzebaniem w garażu
Lista wykonanych prac :
- zdemontowane drzwi
- oczyszczona tylna półka z resztek wygłuszeń
- częściowo oczyszczona ściana oparciowa (rozpuszczalnik daje w du*** )
- zdemontowane zawieszenie przednie i tylnie (zostały gałki i układ kierowniczy)
- sprawdzony został obrotek
Fotorelację zrobie jutro albo w następnym tygodniu
|
|
|
szady Kursant
|
Wysłany:
Sob 18:55, 28 Lut 2009 |
|
|
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia
|
Jako, że rajdowa broń w postaci Fiata126p WueRCe wróciła do Bocheńskiej Wsi, a że w jej zachodnio-północnej części padają komputery to ja tutaj cosik napiszę.
Prace w PiterrGarage powoli ruszyły i Bogu dzięki mają się przyzwoicie.
Narazie:
- klatka z maluszka została wyjęta i pokryta podkładem.
- wnętrze zostało wyczyszczone, wszelkie zbędne rzeczy usunięte i jest w zasadzie gotowe do malowania. Pytanie jedyne to: czy szarpniemy się na to sami czy kogoś znajdziemy do tej roboty? Odpowiedź niedługo
|
|
|
Przemo Administrator
|
Wysłany:
Nie 17:14, 01 Mar 2009 |
|
|
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 835 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wieliczka
|
dawaj jakies zdjecia Łukasz
|
|
|
piterr Kat. C
|
Wysłany:
Czw 14:07, 09 Kwi 2009 |
|
|
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia
|
Zebrać się nie moglem no ale cóż w końcu trzeba zrobić mały update
Teraz mam chwile czasu bo malec pojechał do malowania, będzie we wtorku wiec coś napisze.
Z większych prac to został założony zawias z przodu, jak na razie daje rade i nieźle wygląda ale jak się będzie jeździło to nie wiadomo:
[link widoczny dla zalogowanych]
Klatka wyczyszczona pokryta minia i 2x czarnym matem, wywiercone dziury pod przykręcenie tylnej stopy mocującej w podłodze od spodu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie zregenerowane tylne zawieszenie, to jest wyczyszczone i pomalowane (minia + lakier) wahacze, sprężyny bębny, wyczyszczona skrzynia biegów wraz z miska mocującą:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Spawy na podłodze zostały pomalowane minią i zakonserwowane, miejmy nadzieje, że długo wytrzyma
[link widoczny dla zalogowanych]
No a na końcu upragnione małe testy!! Co prawda jeszcze nie dograłem się z samochodem ale można powiedzieć, że jest dobrze, nieźle przyspiesza dobrze skręca czego chcieć więcej ...
[link widoczny dla zalogowanych]
Chciałem bardzo podziękować za pomoc Łukaszowi i Muńkowi bo mogłem na nich liczyć w każdym momencie i dzięki nim prace są na tym a nie innym poziomie, spędzili trochę czasu w garażu. DZIĘKI CHŁOPAKI ! ! !
Natomiast oddzielne podziękowania kieruje do Przema i Matiego za klatke i obspawanie budy co pewnie kosztowało Was wiele wyrzeczeń DZIĘKI PANOWIEM jesteście wielcy ! ! !
Miejmy nadzieję, że nie na darmo i kiedyś będzie można zobaczyć potencjał tego maluszka;) o ile łączniki kiera - fotel da rade heh...
PS. Ruraczke z dniem 06.04.09 zakończył swoja historię Pozostaje sentyment no ale cóż trzeba sie kierować mottem: "progres musi być!"
Ostatnio zmieniony przez piterr dnia Czw 14:10, 09 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
Matt Administrator
|
Wysłany:
Pią 11:54, 10 Kwi 2009 |
|
|
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
hehe tak jak by to powiedział Lotnik "jet progreeees"
Bardzo ładnie wygląda omalowane zawieszenie i w ogóle widzę, że dużo elementów będzie pomalowanych.
Czekamy na ten potencjał z niecierpliwością
|
|
|
szady Kursant
|
Wysłany:
Nie 20:24, 19 Kwi 2009 |
|
|
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia
|
Więc...aha, tak się nie zaczyna No więc JEST PROGRESS! Prace w PiterrGarage nadal posuwają się do przodu.
-Pojazd wrócił od malowania. Przyznam szczerze, że gość zrobił robotę niesamowitą!
-Dalej, złożyliśmy tylne zawieszenie. Normalnie masakra... ( Jedna ważna rzecz! Dobra instrukcja nie jest zła! )
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
-No i bardzo istotna rzecz. Nabyte zostały kubły i tutaj WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA WIEŚKA INGRAMA, który osobiście wbił nas do ziemi
|
|
|
Matt Administrator
|
Wysłany:
Nie 20:43, 19 Kwi 2009 |
|
|
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Biel wizira?
|
|
|
Aniol Moderator
|
Wysłany:
Pon 8:38, 20 Kwi 2009 |
|
|
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 759 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
mopim zdaniem to perwol
|
|
|
szady Kursant
|
Wysłany:
Sob 21:10, 06 Cze 2009 |
|
|
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia
|
Witam serdecznie zgromadzonych gości. Tak pomyśleliśmy, że czas na krótki news z bocheńskiej wsi
Więc... bryka mistera Piterra można powiedzieć powoli się domyka. W ostatnim czasie założone zostały prawie wszystkie szybki oprócz tylnej z myślą zamocowania pasów, które trzeba zakupić. Przygotowana została także tylna klapa z zapięciami.
[link widoczny dla zalogowanych]
Można powiedzieć, że ukończona została elektryka. Pozostało dosłownie kilka, ale już nie tak bardzo istotnych rzeczy.
Trwają prace nad udoskonaleniem hamowania tego pojazdu.
Zamontowane zostały 4 nowe cylinderki i linka hamulca ręcznego.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zamontowane zostały także kubełki.
[link widoczny dla zalogowanych]
Podsumowując... po krótkich przejazdach, drogą bardzo poboczną można powiedzieć, że auto zapier...!
Jak będzie w rzeczywistości? Może już 21 czerwca będzie okazja się przekonać!
|
|
|
Matt Administrator
|
Wysłany:
Sob 21:58, 06 Cze 2009 |
|
|
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
z wyglądu to montować szybę, wsiadać i jechać szkoda, że tak prosto nie ma
|
|
|
Miłosz Kursant
|
Wysłany:
Nie 12:05, 07 Cze 2009 |
|
|
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Drzwi i klapy od bagażnika nie dawałeś Piter do malowania?
|
|
|
Przemo Administrator
|
Wysłany:
Nie 12:13, 07 Cze 2009 |
|
|
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 835 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wieliczka
|
Cicho, jakby co to nie widac roznicy
P.S. Szkoda ze nie mam aparatu bo bym wam pokazal jak wyglada wiatrak z ktorego przy maksymalnych obrotach odpadaja łopatki ...
Ostatnio zmieniony przez Przemo dnia Nie 12:18, 07 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|