WWW.ZGR.COM.PL - witaj! Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości.
Forum WWW.ZGR.COM.PL Strona Główna                    FAQ
                Szukaj
             Użytkownicy
          Grupy
       Galerie
    Rejestracja
Zaloguj
Rajdowa broń - Fiat 126p
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WWW.ZGR.COM.PL Strona Główna -> Nasze rajdówki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piterr
Kat. C
PostWysłany: Sob 12:10, 01 Lis 2008
Kat. C


Dołączył: 21 Mar 2007

Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia

Jak już większość osób wie dnia 29 września stałem sie szczęśliwym posiadaczem auta które stało sie ikoną polskiej motoryzacji, a na rajdowych trasach do dziś budzi w kibicach podziw i zachwyt Wink . Oczywiście mowa o Fiacie 126p. Kryterium przy wyborze maluszka była zdrowa blach, miałem to szczęście, że udało sie takiego znaleźć za pierwszym podejściem. Jest to rocznik '89 posiadał hak i zderzaki plastikowe Rolling Eyes ... Z zewnątrz nie wygląda najlepiej, lakier do poprawek i z tylu jak sie okazało jest lekkie zagięcie lewego mocowania zderzaka. Na szczęście wszystko rekompensuje idealna blacha w środku, jak właściciel ją określił: "jest w stanie miodowym" Wink

Na samym początku wyglądał tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

A tutaj na zdjęciu widać lekkie załamanie na drzwiach... (w niczym nie przeszkadza ale nie wygląda ładnie)

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Na samym początku bardzo interesował mnie stan nadkoli więc pierwsze co zrobiłem to wyrzuciłem zbędne w rajdówce plastikowe nadkola, jak sie okazało są idealne.

[link widoczny dla zalogowanych]

Następnym krokiem było wywalenie ze środka wszystkich wykładzin foteli itp. rzeczy.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

W końcu nadeszło najgorsze ściąganie maty wygłuszającej (czy jak to się tam nazywa) na szczęście Muniek przyszedł z pomocą i udało się to zrobić w ciągu jednego dnia, i tu chciałem bardzo podziękować za pomoc Wink
Ku naszej uciesze spad wygłuszeń ukazała się piękna zdrowiutka blacha bez dziur i rdzy. Nie powiem ze odetchnąłem z ulgą Cool

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Wczoraj w końcu ściągnąłem plastiki, hak i wziąłem się za dokładne czyszczenie środka, wygląda to mniej więcej tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Tutaj wspomniane wcześniej wgniecenie mocowania zderzaka:

[link widoczny dla zalogowanych]

A tu oczyszczony środek:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Jak widać jeszcze dużo pracy ale powoli do przodu Wink
W tym tygodniu zamówiłem dystanse alu 20mm chromy Cool i obrotek.

Plany na przyszłość to: dokończenie czyszczenia środka następnie komora silnika i bagażnik. Później przyjdzie kolej na podłogę od spodu (ale to już po obspawaniu budy). Zawieszenie będzie obniżone utwardzone (może bile na tył) . Szybki skręt no i będzie trzeba myśleć coś o sercu do tego pocisku Cool

O wszystkim będę informował na bieżąco, ale z góry zastrzegam, że będzie ten projekt realizowany powoli ze względu na brak czasu (szkoła itp.)


Ostatnio zmieniony przez piterr dnia Pią 22:02, 12 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Przemo
Administrator
PostWysłany: Nie 9:21, 02 Lis 2008
Administrator


Dołączył: 02 Sie 2006

Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wieliczka

qrde mam jakis uraz do białych maluchów...

jak to ogladam to mam deja vu Razz


Ostatnio zmieniony przez Przemo dnia Nie 20:21, 02 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Aniol
Moderator
PostWysłany: Nie 12:12, 02 Lis 2008
Moderator


Dołączył: 25 Sie 2006

Posty: 759
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

noo dokladnie .. ja tez mam deja vu hehe Smile ale fajnie zaczyna wygladac Smile
Zobacz profil autora
piterr
Kat. C
PostWysłany: Sob 22:35, 15 Lis 2008
Kat. C


Dołączył: 21 Mar 2007

Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia

W końcu doczekałem sie pierwszych części. Po kolei:
-motor gr.A

[link widoczny dla zalogowanych]

-bile na tył

[link widoczny dla zalogowanych]

-chromy

[link widoczny dla zalogowanych]

-obrotek LUMEL (nie mam foto)

Przygotowanie do zmiany silnika:

[link widoczny dla zalogowanych]

Od razu lepiej wygląda Cool

[link widoczny dla zalogowanych]

Motorek zamontowany w ramach sprawdzenia możliwości, po drobnych problemach z elektryką udało się odpalić i posłuchać dźwięku dwóch garów na bredzie. Coś pięknego!! Według mnie jest mocny, kreci sie piekielnie, mam nadzieje że posłuży mi troszkę...

O parametrach:

- głowica -5mm
- wał rozrządu Kałuża 555
- wał polerowany
- głowica oczyszczona po obróbce kanałów
- ostanio sprawdzona szczelność i docierane zawory
- panewki nowe
- korby odchudzone i po polerce
- aluminiowe osłony popychaczy
- elektryczna pompa paliwa
- koło zamachowe stoczone i wyważone (niebawem będzie)

Tutaj możliwości silnika:

[link widoczny dla zalogowanych]

A z prac to dalsza część czyszczenia środka i powoli rozbieranie budy do gołej blachy, dzisiaj wyjęty motor i skrzynia. Maluch na boku i czyszczenie z syfu spod spodu, konserwacja wydaje sie być nienaruszona a to dobrze wróży na przyszłość Wink

A tak wygląda od spodu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Oczyszczanie podłogi z syfu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Dalej muszę walczyć z czyszczeniem budy pod spawanie i czekam na kolejne części, które mam nadzieje przyjdą w przyszłym tygodniu.


Ostatnio zmieniony przez piterr dnia Sob 22:39, 15 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Matt
Administrator
PostWysłany: Sob 22:51, 15 Lis 2008
Administrator


Dołączył: 01 Lis 2008

Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

Piterr pracę idą pięknie Exclamation Mam nadzieje, że dalej tak będzie Smile po oglądnięciu tego filmiku jestem pod wrażeniem, ale z chęcią zobaczył bym jak to będzie wyglądać nie tylko w wyjeżdżaniu, ale i w jeżdżeniu :p ale na to przyjdzie czas twisted: Jak na razie powodzonka w dalszych pracach nad projektem Smile
Zobacz profil autora
Aniol
Moderator
PostWysłany: Nie 15:36, 16 Lis 2008
Moderator


Dołączył: 25 Sie 2006

Posty: 759
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

noo niezly ten silniczek Smile mocna bestia Smile
Zobacz profil autora
muniek
Kat. B
PostWysłany: Sob 16:56, 06 Gru 2008
Kat. B


Dołączył: 09 Kwi 2007

Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia

Jako że Piter ma kompa w naprawie newsa piszę ja Wink

Dzisiejszy dzień urozmaiciliśmy sobie grzebaniem w garażu Very Happy

Lista wykonanych prac :

- zdemontowane drzwi

- oczyszczona tylna półka z resztek wygłuszeń

- częściowo oczyszczona ściana oparciowa (rozpuszczalnik daje w du*** Very Happy )

- zdemontowane zawieszenie przednie i tylnie (zostały gałki i układ kierowniczy)

- sprawdzony został obrotek

Fotorelację zrobie jutro albo w następnym tygodniu Wink
Zobacz profil autora
szady
Kursant
PostWysłany: Sob 18:55, 28 Lut 2009
Kursant


Dołączył: 22 Kwi 2008

Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia

Jako, że rajdowa broń w postaci Fiata126p WueRCe wróciła do Bocheńskiej Wsi, a że w jej zachodnio-północnej części padają komputery Very Happy to ja tutaj cosik napiszę.
Prace w PiterrGarage powoli ruszyły i Bogu dzięki mają się przyzwoicie.
Narazie:
- klatka z maluszka została wyjęta i pokryta podkładem.
- wnętrze zostało wyczyszczone, wszelkie zbędne rzeczy usunięte i jest w zasadzie gotowe do malowania. Pytanie jedyne to: czy szarpniemy się na to sami czy kogoś znajdziemy do tej roboty? Odpowiedź niedługo Surprised
Zobacz profil autora
Przemo
Administrator
PostWysłany: Nie 17:14, 01 Mar 2009
Administrator


Dołączył: 02 Sie 2006

Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wieliczka

dawaj jakies zdjecia Łukasz Very Happy
Zobacz profil autora
piterr
Kat. C
PostWysłany: Czw 14:07, 09 Kwi 2009
Kat. C


Dołączył: 21 Mar 2007

Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia

Zebrać się nie moglem no ale cóż w końcu trzeba zrobić mały update Wink

Teraz mam chwile czasu bo malec pojechał do malowania, będzie we wtorku wiec coś napisze.

Z większych prac to został założony zawias z przodu, jak na razie daje rade i nieźle wygląda ale jak się będzie jeździło to nie wiadomo:

[link widoczny dla zalogowanych]

Klatka wyczyszczona pokryta minia i 2x czarnym matem, wywiercone dziury pod przykręcenie tylnej stopy mocującej w podłodze od spodu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Następnie zregenerowane tylne zawieszenie, to jest wyczyszczone i pomalowane (minia + lakier) wahacze, sprężyny bębny, wyczyszczona skrzynia biegów wraz z miska mocującą:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Spawy na podłodze zostały pomalowane minią i zakonserwowane, miejmy nadzieje, że długo wytrzyma Cool

[link widoczny dla zalogowanych]

No a na końcu upragnione małe testy!! Co prawda jeszcze nie dograłem się z samochodem ale można powiedzieć, że jest dobrze, nieźle przyspiesza dobrze skręca czego chcieć więcej ...

[link widoczny dla zalogowanych] Cool

Chciałem bardzo podziękować za pomoc Łukaszowi i Muńkowi bo mogłem na nich liczyć w każdym momencie i dzięki nim prace są na tym a nie innym poziomie, spędzili trochę czasu w garażu. DZIĘKI CHŁOPAKI ! ! !

Natomiast oddzielne podziękowania kieruje do Przema i Matiego za klatke i obspawanie budy co pewnie kosztowało Was wiele wyrzeczeń DZIĘKI PANOWIEM jesteście wielcy ! ! !

Miejmy nadzieję, że nie na darmo i kiedyś będzie można zobaczyć potencjał tego maluszka;) o ile łączniki kiera - fotel da rade heh...


PS. Ruraczke z dniem 06.04.09 zakończył swoja historięWink Pozostaje sentyment no ale cóż trzeba sie kierować mottem: "progres musi być!"


Ostatnio zmieniony przez piterr dnia Czw 14:10, 09 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Matt
Administrator
PostWysłany: Pią 11:54, 10 Kwi 2009
Administrator


Dołączył: 01 Lis 2008

Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

hehe tak jak by to powiedział Lotnik "jet progreeees" Laughing
Bardzo ładnie wygląda omalowane zawieszenie Twisted Evil i w ogóle widzę, że dużo elementów będzie pomalowanych.

Czekamy na ten potencjał z niecierpliwością Cool
Zobacz profil autora
szady
Kursant
PostWysłany: Nie 20:24, 19 Kwi 2009
Kursant


Dołączył: 22 Kwi 2008

Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia

Więc...aha, tak się nie zaczyna Smile No więc Very Happy JEST PROGRESS! Prace w PiterrGarage nadal posuwają się do przodu.
-Pojazd wrócił od malowania. Przyznam szczerze, że gość zrobił robotę niesamowitą!
-Dalej, złożyliśmy tylne zawieszenie. Normalnie masakra... ( Jedna ważna rzecz! Dobra instrukcja nie jest zła! Very Happy )

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

-No i bardzo istotna rzecz. Nabyte zostały kubły i tutaj WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA WIEŚKA INGRAMA, który osobiście wbił nas do ziemi Smile
Zobacz profil autora
Matt
Administrator
PostWysłany: Nie 20:43, 19 Kwi 2009
Administrator


Dołączył: 01 Lis 2008

Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

Biel wizira? Twisted Evil
Zobacz profil autora
Aniol
Moderator
PostWysłany: Pon 8:38, 20 Kwi 2009
Moderator


Dołączył: 25 Sie 2006

Posty: 759
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

mopim zdaniem to perwol Very Happy
Zobacz profil autora
szady
Kursant
PostWysłany: Sob 21:10, 06 Cze 2009
Kursant


Dołączył: 22 Kwi 2008

Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia

Witam serdecznie zgromadzonych gości. Tak pomyśleliśmy, że czas na krótki news z bocheńskiej wsi Smile

Więc... bryka mistera Piterra można powiedzieć powoli się domyka. W ostatnim czasie założone zostały prawie wszystkie szybki oprócz tylnej z myślą zamocowania pasów, które trzeba zakupić. Przygotowana została także tylna klapa z zapięciami.

[link widoczny dla zalogowanych]

Można powiedzieć, że ukończona została elektryka. Pozostało dosłownie kilka, ale już nie tak bardzo istotnych rzeczy.
Trwają prace nad udoskonaleniem hamowania tego pojazdu.
Zamontowane zostały 4 nowe cylinderki i linka hamulca ręcznego.

[link widoczny dla zalogowanych]

Zamontowane zostały także kubełki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Podsumowując... po krótkich przejazdach, drogą bardzo poboczną można powiedzieć, że auto zapier...!
Jak będzie w rzeczywistości? Może już 21 czerwca będzie okazja się przekonać! Wink
Zobacz profil autora
Matt
Administrator
PostWysłany: Sob 21:58, 06 Cze 2009
Administrator


Dołączył: 01 Lis 2008

Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

z wyglądu to montować szybę, wsiadać i jechać Very Happy szkoda, że tak prosto nie ma Wink
Zobacz profil autora
Miłosz
Kursant
PostWysłany: Nie 12:05, 07 Cze 2009
Kursant


Dołączył: 03 Lut 2008

Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

Drzwi i klapy od bagażnika nie dawałeś Piter do malowania?
Zobacz profil autora
Przemo
Administrator
PostWysłany: Nie 12:13, 07 Cze 2009
Administrator


Dołączył: 02 Sie 2006

Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wieliczka

Cicho, jakby co to nie widac roznicy Razz

P.S. Szkoda ze nie mam aparatu bo bym wam pokazal jak wyglada wiatrak z ktorego przy maksymalnych obrotach odpadaja łopatki ... Razz


Ostatnio zmieniony przez Przemo dnia Nie 12:18, 07 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WWW.ZGR.COM.PL Strona Główna -> Nasze rajdówki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Bearshare


Regulamin